Bokinköp oktober, Del 1

Det är lätt att köpa lite för många böcker när man ändå är i farten. I oktober har det blivit lite fler än det borde bli. I första delen tänkte jag visa de böcker som kan klassas som fantasy.

Pratchetts böcker är alltid roliga. De här har jag redan läst men köpte eftersom de alltid är eftertraktade. "Mort" och "Häxkonster" kommer jag säkert få en hundralapp styck för på Tradera. De andra är jag mer osäkra på.

"Otherland" är en fantasyserie som jag alltid har velat läsa men har haft svårt att sätta igång med. Så som många andra av mina böcker så har jag köpt dessa utifall jag får ett infall att läsa dem. Då är det bara att gå till bokhyllan.

Ni kanske redan vet att jag är dödskär i böckerna om Casca, den romerska legionären som sätter spjutet i Jesus och döms att leva tills Jesus återvänder. De inbundna utgåvorna är alltid svåra att hitta. Här har jag alla fyra delar, som dubletter. Ska se vad man kan få för dessa godingar.

På 80-talet var det otroligt populärt att läsa spelböcker där man antingen fick välja själv vad hjälten skulle göra eller slå tärning när man mötte fiender. "Tigerns väg" är en sån där tärningsboksserie.

Det är väl "Ensamma vargen" som är den mest kända karaktären bland 80-talets spelböcker.


Del 2 kommer snart.


Kommentarer
Postat av: Sam Elvborn

Hej!

Kul bloginlägg! Alltid lika intressant att läsa om Ensamma Vargen, även om det är några år gammalt =)

Tänkte höra med dig om du kanske har böckerna kvar och vill bli av med dem? Köper dem gärna av dig isåfall! =)

Maila gärna på [email protected]

Mvh
Sam
Umeå

2013-06-16 @ 01:45:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback