Örebroansökan

Gissa vad jag fick i brevlådan idag!

Ett stort brunt kuvert från Örebro Stadsbibliotek. Vad kan det vara, frågade jag mig. Har det något att göra med länsbiblioteken då jag känner länsbibliotekarien i Etuna? Kanske det har med DIK att göra? Kanske har de hört talas om mina stora bravader?

Jag öppnar kuvertet och finner:

Örebro 081110
Meddelande om tillsättning
Den anställning som du sökt hos oss som bibliotekarie vid Stadsbiblioteket, [...] har tillsatts med annan sökande.
Vi vill med detta brev tacka för visat intresse och återsänder samtidigt de betygshandlingar du inlämnat i samband med ansökan.
Med vänligt hälsning
Mona Olsson

Vad ända in i Hälsningland! De skickade även min ansökan. Mina papper visar att jag har skickat ansökan via e-post tisdagen den 13 november 2007.

Kommentarer
Postat av: Andy

Kan du inte rama in det? Det är ju extra kul att få såna här brev när man inte behöver det. Mina tankar går så här... OM det dröjer så här länge att skicka svar på en sökt tjänst, hur väl förberedda är då detta bibliotek på den anställde. Vill man jobba på ett sånt ställe?

2008-11-18 @ 23:39:05
Postat av: Micke

Jag tror att det heter bättre sent än aldrig. I många fall får man inget svar över huvud taget. Ta E-kommun som exempel. Eller det kanske kommer svar 2010 från dem?

Postat av: Peter

Lite kul ändå. Vissa svarar inte alls eller skickar ett standardmail. Har de så usla rutiner vill man nog inte jobba där.

2008-12-15 @ 11:22:56
URL: http://peterkurosaki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback