Filmstatistik oktober 2008

Antal långfilmer sedda: 20 (inkl 1 omsedda)

Filmer under 40 min: 1 (sammanlagt 9 min, inkl  omsedda)

Medelbetyg nysedda:


Nysedd film uppdelat på år:
2008: 12
2007: 8


Nationer: (nysedda)

USA: 17

UK: 1

Frankrike: 1


Tre bästa nysedda långfilmer:


4 The Savages (2007) Rörande drama. Linney är en av mina favoritskådisar.


4 Meet Bill (2007) Banks är verkligen på G nu. Till och med Alba är godkänd.


4 Wanted (2008) Överdrivet men häftigt om man kan godta diegesen.


Tre sämsta nysedda långfilmer:


1 Get Smart's Bruce and Lloyd Out of Control (2008) Hur kan man misslyckas så fatalt?

1 The Incredible Hulk. (2008) Först för seg, sen för teknisk och sist för klyschig.

2 The Man from Earth (2007) Lågbudget med dåliga skådisar och dåligt manus.


Betygsfördelning LÅNGFILMER, nysedda:

5:

4: IIIII

3: IIIIIIII

2: IIII

1: II


Kommentar: Mitt tema denna månad var att se filmer från 2007 och 2008. Ibland när jag ville se på film så fick jag inte tag på någon tillräckligt intressant från de två senaste åren, därför blev det mycket halvbra och en del uselt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback