Filmstatistik november 2008

Antal långfilmer sedda: 20 (inkl 1 omsedda)

Medelbetyg nysedda: 3,26


Nysedd film uppdelat på årtionden:
00: IIIIIIIIIIIII

90:

80:

70: II

60:

50: I

40: II

30: I


Nationer: (nysedda)

USA: 13

Australien: 1

Samproduktioner: 5


Tre bästa nysedda långfilmer:


4 The Parallax View (1974) Skön stämning i denna thriller. Härlig musik.


4 2:37 (2006) Överraskande bra skoldrama.

4 My Favorite Brunette (1947) Bob Hope är rolig! Bra film noir-parodi.


Tre sämsta nysedda långfilmer:


1 Hellboy II: The Golden Army (2008) Överdrivet och meningslöst.


2 Futurama: Bender's Game (2008) Det är dags att lägga ner Futurama. Ringen-parodi? Been there!


2 Sherrybaby (2006) Onödig film. Onödigt naket. Onödig.


Betygsfördelning LÅNGFILMER, nysedda:

5:

4: IIIIIIIII

3: IIIIIII

2: II

1: I


Kommentar: Bästa filmmånaden någonsin sen jag började föra statistik. Mycket beror nog på att jag tog mig tid att få tag på bra filmer. Vanligtvis ser jag allt jag kan få tag på utan att bry mig om de är bra eller dåliga. Man ska ju ändå se allt, eller hur? Tanken var att jag skulle ha en stor klassikermånad men kom mig aldrig för att beställa dvd-boxarna. Kanske om några månader? Jag ser fram emot "On the Road With Bob Hope and Bing Crosby Collection" som ska beställas snart (de fyra första filmerna i "on the road"-serien). Jag skulle vilja ha en Claudette Colbert-box men det verkar inte finnas en sådan och det blir för dyrt att köpa hennes filmer var för sig. "It happened one night" är med i min Capra-box och "The Palm Beach Story" är med i min Sturges-box men hon har ju gjort så mycket mer som verkar intressant. Ja, ja. Jag har (nästan) inte köpt någon DVD sen augusti så det är dags för ett riktigt storköp. Vad kan man adda till inköpslistan? Några förslag? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback