Topp 5 - 1988

114 sedda filmer från 1988 och en hel del fantastiska mästerverk.


Nr 5: Den onda dockan (Child's Play. Klassiker från 80-talet. De tre första håller hög klass men det är första filmen som hamnar i DVD-hyllan.)


Nr 4: Young Guns  (Vem kan motstå Estevez härliga skratt som Billy the Kid? Rejält bra western.)


Nr 3: Vem satte dit Roger Rabbit? (Med all rätt den mesta och bästa blandfilm tecknat/spel-film.)


Nr 2: Die Hard (Nyskapande action som många kopierade men ingen gjorde bättre.)


Nr 1: Akira (Bästa animén. Har en svårt handling som kan resultera i att filmen blir missförstådd. Ni som tycker så får läsa serien. Finns på Eskilstunas stadsbibliotek.)

Kommentarer
Postat av: Jimmy Ahlberg

Visste inte vart jag skulle lägga kommentaren så lägger den på 1987 för då var jag fyra år och Young Guns släpptes, eller så var det för att just det året kom först.



Underhållande läsning! Jag har en fetisch för listor, i synnerhet när någon med god smak skriver dem även om jag hade hoppats på att Jarmusch skulle bli omnämnd någonstans eller möjligtvis att Last Life in the Universe hade kvalificerat sig för 2003. Men nåja, man kan inte få allt.

2008-06-26 @ 10:38:31
Postat av: Jimmy Ahlberg

Ehh, jag var uppenbarligen förvirrad när jag skrev förra inlägget. Året var 1988, jag var fem år och var visst inte den första listan på sidan. Pinsamt.

2008-06-26 @ 10:41:10
Postat av: frid

Dead Man hamnar precis utanför topp 5. Topp tio-listan skulle ha haft lite mer av din smak tror jag.

2008-06-26 @ 16:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback