Topp 5 - 1981

47 filmer sedda från 1981.


Nr 5: Höjdhoppar'n (Molin igen. Det var verkligen länge sedan jag såg denna men chansar när jag lägger in den som femte bästa film 1981.)


Nr 4: Dubbelsvindlarna (Typiskt med svenska filmer så hittar jag ingen bild. Här är i varje fall en bild med samma karaktärer fast från deras första film. Hamnar nog på fjärde plats mer för nostalgin. Jag tycker verkligen om dessa filmer men egentligen är väl de inte mer än småroliga versioner av dagens polisfilmer, eller?) 


Nr 3: The Wave (Bra tema. Men om man ska se något riktigt bra i denna genre så är det "Das Experiment".)


Nr 2: Southern Comfort (Walter Hills bästa? Keith Carradine är fenomenal, som alltid. Visst var den här filmen med bland de första "2 för 99 kronor"s-erbjudandena? Kändes mycket billigt då för en så bra film.)


Nr 1: Jakten på den försvunna skatten (En fläckfri äventyrsfilm. Snäppet bättre än de andra tre.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback