Filmstatistik juni 2008

Antal långfilmer sedda: 29 (inkl 0 omsedda)

Filmer under 40 min: 11 (sammanlagt 152 min, inkl 2 omsedda)

Medelbetyg nysedda: 2,76


Nysedd film uppdelat på årtionden:
00: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

90: II

80: II

70: I

60:

50: I

40:

30: IIIIII

20: I


Nationer: (nysedda)

USA: 23

UK: 3

Frankrike: 2

Sverige: 1

Kanada: 1

Tjeckoslovakien: 1

Japan: 1

Italien: 1

Holland: 1

Samproduktioner: 4


Tre bästa nysedda:


4 Hip Hip Hora (2003) (Jag ser inte många svenska filmer men kunde inte undgå att hyra denna.)


4 Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (2008) (Håller! Skönt äventyr)

4 Million Dollar Baby (2004) (När jag äntligen valde att se filmen så måste jag säga att den är överraskande. Mycket bra vändningar i filmen. Tredje bästa den här månaden.)


Tre sämsta nysedda långfilmer:


1 Definitely, Maybe (2008) (Spyr på Abigail. Manusförfattaren måste ha gått på sömnmedel. Sämst denna månad och ytterligare bevis på den nedgående trenden för Ryan Reynolds. Vad har hänt med min favvo?)

1 The Gay Divorcee (1934) (Har aldrig gillat Fred Astaire men gav honom en chans till eftersom den här filmen låg på en topplista för musikaler. Bry er inte om att leta rätt på denna. Astaire har inte gjort en enda bra film.)

1 Fool's Gold (2008) (Så otroligt ointressant film. McCounahue, eller hur han stavar, repriserar sin roll i Sahara men nu tvärtom, dvs i vattnet. Sahara räddades smått av Zahn men inget kan rädda denna djupdykning.)


Betygsfördelning LÅNGFILMER, nysedda:

5:

4: IIIIIIII

3: IIIIIIIII

2: IIIIIIIII

1: III


Kommentar: Varje månad försöker jag se minst en film från varje årtionde. Denna månad kunde jag lätt ha fixat detta mål men som vanligt fastnar jag i det intressanta 30-talet. Mina dagliga val står mellan nyutkomna filmer som är lätta att få tag på eller de härliga 30-talarna jag kämpar för att få tag på. Resten av århundradet fylls konstigt nog på ändå. 40-talet, 50-talet och 60-talet är nog de årtionden jag sett minst från eftersom komedierna från dessa år sällan håller måttet. I juni såg jag senaste Indiana Jones men även Purpurfärgen. Därmed har jag sett alla Spielbergs 26 långfilmer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback