Topp 5 - 1957
8 filmer har jag sett från 1957. Här verkar det vara krigsfilmerna som regerar.
Nr 5: An Affair to Remember (Cary Grant håller i tåtarna. Skulle inte ha varit så mycket utan honom.)
Nr 4: A Chairy Tale (Norman McClaren. Känns mer som ett test istället för en film.)
Nr 3: The Incredible Shrinking Man (Bra specialeffekter, speciellt i början när han fortfarande har ett sisådär liv.)
Nr 2: Bron över floden Kwai (Alec Guinness och David Lean visar vad de går för. Överraskande bra. Gjorde visselmelodin "Colonel Bogey March" till en världsplåga.)
Nr 1: 12 edsvurna män (12 Angry Men. Kammarspel som följer jurymedlemmars diskussioner. Ett supergäng med skådisar.)
Nr 5: An Affair to Remember (Cary Grant håller i tåtarna. Skulle inte ha varit så mycket utan honom.)
Nr 4: A Chairy Tale (Norman McClaren. Känns mer som ett test istället för en film.)
Nr 3: The Incredible Shrinking Man (Bra specialeffekter, speciellt i början när han fortfarande har ett sisådär liv.)
Nr 2: Bron över floden Kwai (Alec Guinness och David Lean visar vad de går för. Överraskande bra. Gjorde visselmelodin "Colonel Bogey March" till en världsplåga.)
Nr 1: 12 edsvurna män (12 Angry Men. Kammarspel som följer jurymedlemmars diskussioner. Ett supergäng med skådisar.)
Kommentarer
Trackback