Topp 5 - 1953

Jag har sett 11 filmer från 1953. Marilyn Monroe regerar. Hela tre filmer.


Nr 5: Herrar fördrar blondiner (Gentlemen prefer Blondes.)


Nr 4: Hur man får en miljonär (How to Marry A Millionaire. Jag skulle ha tagit ungen om jag var Marilyn. Hon ser ju ändå ingenting i den här filmen.)


Nr 3: Mästerdetektiven och Rasmus (Den Blomkvist-film jag gillade bäst som liten.)


Nr 2: Niagara (En mer allvarlig film, åt  Film Noir-hållet, med Marilyn.)


 
Nr 1: TV of Tomorrow (Tex Avery i högform.)

Kommentarer
Postat av: David Södergren

Hej!



Du, jag måste bara fråga, du skriver om den helt makalöst fantastiska flmen Höjdhoppar´n av Lars Molin. Det är inte så att du har den på VHS eller DVD eller så? Jag har letat land och rike runt efter just den filmen. Jag ersätter givetvis dina utlägg om du skulle vilja sända mig en kopia av filmen. Jag har också möjlighet att göra dvd från vhs om du skulle sända den på vhs. I så fall sänder jag tillbaka en dvd-version om du vill! Jag skuylle bli innerligt glad om du ville hjälpa mig! Och jag skulle bli jätteglad om du ville svara på detta mitt lilla brev! Mvh David Södergren - tel 0706-331542, epost:
[email protected]



Tack på förhand!



David Södergren, Borås

2010-05-07 @ 19:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback