Adlibris Uppdatering nr 1

Början på min Adlibrishistoria finns att läsa i ett tidigare inlägg under januari månad.

Så jag skickar tillbaka den andra boken eftersom även den saknar tillhörande CD. Kundtjänsten tog extra tid på sig för att kontrollera att man skulle skicka ett bra exemplar. Efter någon dag fick jag ett mail som det stod att ett nytt exemplar har skickats ut.

Tror ni att skivan är med i detta tredje försöket? Knappast! Skitsur ringer jag kundtjänst. Det är lång kö och jag slösar tid. När jag är nummer tre i kön så bryts samtalet. Det enda att göra att ringa upp en gång till, sitta ytterligare en stund och lyssna på datorrösten som säger: "Det är många före i kön, tack för att du väntar". Vafalls! Det verkar inte räcka med att vänta i deras idiotiska telefonkö. Jag blev lika irriterad när jag blev bortkopplad från comhems telefonkö efter femton minuters väntande. Vad är det med telefoner nu för tiden? Hur som helst så kommer jag äntligen fram till en kille som knappt kan prata svenska. Eftersom jag nästan inte förstår vad han säger avbryter jag honom, ger honom ordernumret och förklarar mitt ärende. Snubben undrar om att kan få ringa upp så att han kan ringa till lagret och be någon gå och kolla i hyllan medan han har telefonkontakt med lagerkillen.

"Okej", säger jag. "men du måste ringa 0171-nummer tillbaka för att jag sitter på jobbet som jag slutar om en timme."

Han lovar att ringa inom en halvtimme. En timme går och jag åker hem utan att hört något från adlibris. När jag kommer hem så kollar jag mailen. Ingenting från adlibris.

Men jag har fått brev från CDON. Förra veckan mailade jag deras kundtjänst (de har förstås inte telefonsupport) eftersom Twin Peaks-boxen jag köpte inte var komplett. De skriver: "Vi beklagar att den levererade produkten var defekt. Vi skickar ett returkuvert med anvisningar om hur du returnerar produkten."

Ytterligare en historia att följa!
            
                                                          Give it to them, momma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback