G&W: Mickey Mouse panorama (58/60)


Mickey Mouse Panorama (DC-95) släpptes i februari 1984 och tillhör de där superrara spelen. Vid den här tiden gick produktionen på rutin och man hade en säljsvacka som sedan skulle gå upp igen. Den mindre omtanken kan man se i modellnumret DC-95. Ungefär samtidigt som MM kom även Donkey Kong Cirkus i panoramaserien. Självklart skulle DC-95 ha varit modellnumret till Donkey Kong Cirkus men Nintendo lyckades blanda ihop spelen.

Jag var jätterädd att spelet jag köpt skulle vara dåligt, trots garantier från säljaren. Många av panoramaspelen lider av "döda kristaller" på grund av att bandet mellan basenheten och den övre vinklade skärmen ofta lossar tillräckligt mycket för att allt inte ska hänga med. Jag tycker att kristallerna i mitt exemplar rör sig konstigt  med måste medge att allt ändå ser korrekt ut. Mest besviken blev jag nog på den totalt usla spelkvalitén. Om betyg gavs skulle jag ge Mickey Mouse Panorama 2/10 i spelkvalité och 8/10 i utseende.

Spelet går ut på att man är Mickey Mouse, står på en boll och ska jonglera käglor. Men akta dig för de brinnande facklorna Musse! Musse har alltid varit en tönt bland Disneys figurer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback