Flipperfeber

De senaste veckorna har jag slukat information angående flipperspel. Meningen är att jag, i dessa dåliga flipperdagar, ska skaffa mig ett eget flipperspel för hemmabruk. Målet är ett 90-talsspel, helst av Williams/Bally/Midway. Helst skulle jag vilja ha ett "Doctor Who" eller "Terminator 2" om man kan få dessa under 10000 kr. "The Addams Family" spelade vi tills fingrarna värkte men det är nog för dyrt för mig just nu. Om man skulle hitta ett "Popeye" eller "Party Zone" för 6000 skulle jag ta det. Annars är jag intresserad av "White Water" eller "Fish Tales" för runt 8000. Eftersom det blir mitt första spel så är jag inte så kinkig vilket det blir men det ska helst vara med en Dot Matrix Display, i hyggligt skick och inte alltför dyr. 

Om någon har tips på ett flipper till försäljning så hör av er.

Kan ni komma på några ställen som har flipper nu för tiden? Citygrillen har alltid haft och har även nu. Jag har hört att Raw ska ha ett men tänker inte betala inträde för att få trycka in femmor i ett spel som jag inte ens vet vilket det är. På omvägar har jag även hört att Balsta musikslott hade ett för ett år sen i varje fall, frågan är om de fortfarande har ett.


Kommentarer
Postat av: Linda

Min kompis samlar på arkadspel och sånt. Han vet nog var du kan hitta flipper... ska fråga honom vid tillfälle.

Postat av: frid

va bra. tack. Jag känner en kille själv som jag har mailat. Kanske det är samma kille? Just nu kollar jag bara blocket och Svenska Flippersällskapets forum.

2007-09-05 @ 17:24:41
Postat av: Micke

Har du varit inne på flipperspel.nu? De har annonsmarknad där.

2007-09-05 @ 21:47:10
URL: http://zok.blogg.se
Postat av: Micke

Flipperdoktorn.se är ännu ett ställe som säljer flipperspel.

2007-09-05 @ 21:53:52
URL: http://zok.blogg.se
Postat av: frid

Jag har varit där men de ligger alltid några tusenlappar över det resonabla. Sen ligger de på andra sidan Sverige, vilket betyder högt fraktkostnad.

2007-09-05 @ 22:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback