Uppföljare till årets bästa actionfilm?

Jag talar alltså om Crank, en film som egentligen hade premiär 2006 men som man inte fick möjlighet att se i Sverige förrän i år. Crank är en riktig adrenalinkick in i märgen. Det var mycket, mycket länge sedan jag blev så positivt överraskad av en actionfilm (en genre som inte tillhör favoriterna). De väldigt korta 87 minuterna försvann på en halvtimme. Jason Statham är verkligen perfekt i rollen som Crank och Amy Smart som spelar hans flickvän fungerar alltid, oavsett väder.
 Nu pratas de otroligt nog om att en uppföljare är på väg. För att inte avslöja för mycket för de som inte sett första filmen så kan jag säga er att första filmen slutade på ett sätt där jag inte kan se några vägar till en fortsättning. Men lyssna på det här (lyssna på dig själv när du läser det högt): manusförfattarna har lyckats med bedriften att starta Crank 2 precis där första filmen slutar! (alla som har sett första säger nu samtidigt som mig...Wow!) För mig är det en omöjlighet men jag är verkligen intresserad av vad de har kokat ihop. Måtte den bara bli lika bra som första. Inspelningarna startar i slutet av april 2008 så ni har god tid på er att se första filmen. Ut och hyr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback