Tuben

I våras köpte jag en väldigt häftig lampa på loppis. Det kändes som om det var något alldeles extra men hittade inte någon information om ursprung förrän igår. Det finns en auktion på tradera som säljer en exakt likadan lampa, samma färg och allting. Jag har inga intentioner att göra mig av med denna 70-talsmastodont men det är verkligen kul att slutligen veta vad den är, dvs design Anders Pehrsson (samma person som designade den numera eftertraktade bumlingen för Ateljé Lyktan). Jag kan inte sticka under stolen med att det självklart är bra att få en ungefärlig värderingsuppgift för framtiden.
Ateljé Lyktan - Tuben - Skrivbordslampa lampa Auktionsobjektet (ej min)

Av mina egna auktioner just nu så klassar jag nog serietidningen "Belinda" som den mest intressanta. Den kanske inte blir dyrast men väcker nog mest uppseende. Det handlar om en av 70-talets mer frigjorda serietidningar med sexinslag. Fokusering ligger på dominans och S&M. Handlingen är så grov att jag inte ens vill skriva om den i bloggen.

För övrigt så återkommer "Dagens Stalltips" om ett par dagar. Jag måste bara läsa lite mer i boken.

Kommentarer
Postat av: Linda

Så grov att det inte lämpar sig på bloggen?
Nu blir ju t om jag generad haha.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback