Att göda samlargenen

Det är kul att samla men man vill inte att samlandet ska gå överstyr. Jag har nyligen tömt ett förråd och har därmed 800 - 900 fantomentidningar i kartonger i sovrummet, nästan 100 antiktidningar ligger på soffan. Jag har "bara" 160 originalplattor med progressiv rock (+ några få brända som inte finns utgivna på CD, t ex lokala låten "Earth" av Jan O'Boogie... och så en del psych rock). När jag köpte DVD-spelare lovade jag mig själv att inte köpa så mycket skräp som när man samlade vhs-filmer, men nu ligger dvd-samlingen över 200 filmer (original förstås) och 16 olika tv-serier med flera säsonger (nästan inget är skräp dock). Ett vitrinskåp existerar fullt med elektroniska spel (+ tre kartonger på vinden med NES, SMS och N64). Sen förstås så ligger det böcker exakt överallt där det har funnits plats över.

Trots detta tycker jag att det inte har gått till överdrift. Allt är ju relativt och jämfört med den här snubben och hans fru så är jag fortfarande en novis. Kolla in Gus Lopez bilder på sin Star Wars-samling. Han har även gått över styr med Lilo & Stich. Tryck på
Bocacabana-länken. Vem i sitt rätta sinne har ett helt rum fullt med frukostflingorkartonger?


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag är lite nyfiken på hur det har gått att auktionera ut sado-tidningen fniss.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback