Skidskyttesäsongen har startat

...och jag kommer nog missa det mesta.

Efter att ha följt världskuppen i skidskytte maniskt sedan 1998 blir årets säsong en total omvändning då jag inte kan se på kanalerna. Redan förra säsongen sjönk kvalitén då jag hade tappat Eurosport ur tv-utbudet på grund av den där djävulska digitaltekniken. Man kan inte lita på SVT heller, de sänder bara när de har lust. Om t ex ACO ligger sjuk så kan de välja att inte sända tävlingen eftersom de andra svenskorna har svårare att vinna. Det är en typisk SVT-policy.

Tävlingarna för säsongen började alltså idag. Vad jag har kommit fram till så var just ACO bäst av svenskarna med en fjärdeplats. SVT Plays (internet) videosammanfattningar var så usla att jag till och med mailade och klagade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback