Nattpäron

Boken "Nattpäron" tillhörde en av de bästa böckerna av alla favoriter från det goda bokåret 2006. Den beskriver med text, illustrationer och collage berättandets filosofi. En bra bok att inspireras av och att njuta av.
  
Nattpäron är inte bara en bok, det är ett helt berättarprojekt. Tillsammans med boken finns även en utställning som turnerar landet i 24 städer. Förra veckan och denna vecka är de i Enköping, vilket var passande då även jag var i Enköping idag. Så jag tänkte förstås passa på...

...men tji fick jag. Bussen har öppet för allmänheten efter 16. Under dagen är den uppbokad för skolklasser. Skulle jag vänta sex timmar bara för att få se utställningen? Knappast! Och inte kommer den till Eskilstuna. Men jag drog ändå, ut ur Enköping och mot nya äventyr. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback