Makes people talk!

I över tio år har jag haft en kartong med tre oöppnade Läkerol-askar. Modren ropade in dessa på auktion för många år sedan.

I och med att jag säljer
kartongen på tradera så ställde jag även frågan om hur gamla askarna kan vara. Jag fick två intressanta mail.

Den ena informerade mig om att askarna har sett ut så där i många årtionden. Om det står Gefle på asken så är den från 30-talet, om det står Gävle så är den nyare. Mina står det tyvärr Gävle på.

Det andra mailet informerade mig om att företaget sålde ut just sådana askar på 70-talet. Det betyder alltså att mina troligen är från 70-talet. Troligen...inte helt säkert.

Hur som helst. Jag skulle inte äta dem vare sig de är från 30-talet eller 70-talet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback