Krig hela tiden

Krig hela tiden - en pjäs av Marcus BirroJag är precis hemkommen från att ha sett Marcus Birros "Krig hela tiden" som framfördes av Nomadteatern på Lilla Scen.

Den handlar om en man som har låst in sig själv i sin lägenhet medan fastighetsägaren försöker få ut honom då huset ska rivas.

Eller som de själva skriver om pjäsen:

Pjäsen utspelar sig under en natt i Tobias lägenhet. Säkert barrikaderad bakom fysiska och mentala murar tar han avstånd från Det Stora Alltet, som han menar inte vill ha honom ändå.

Krig Hela Tiden är en pjäs om de stora frågorna, om den där stora gåtan och de tysta överenskommelserna. Om grillfester i radhuslängan, om att äta fisk varje tisdag, om den förtryckta Liza Marklund, om allsången och bingolotto, om allt det vanliga och ordinära. Ser man ändå inte stjärnorna lika bra från rännstenen som från radhuset?!


Vi får följa Tobias genom en uppgörelse med livet, meningen, hatet och systemen. Hur ska man leva? Vem har svaren? Hur får man reda på dem? Vad är receptet? Kan man egentligen välja själv?

Man kan även se pjäsen 21-23 november.

---------
En tankvärd historia med lysande skådespelare. Att jag sedan är så filmskadad att jag insåg hur den skulle sluta redan första kvarten gör inte så mycket.


Kommentarer
Postat av: Linda

Du som är auktionsexpert, vad kan min argentavas designad av Kåge vara värd? Det är ingen stor utan en smaloch är kanske upp till 8-10 cm hög. Väl bevarad också tror jag.

Postat av: Linda

Nej jag skrev fel. Den är nog mer än 10 cm hög, kanske 15-17 cm...kanske

2007-11-18 @ 12:17:58
URL: http://lolilos.blogspot.com
Postat av: frid

Det beror på hur vasen ser ut. Är den helgrön eller har den dekoration? Jag förutsätter att den är hel utan nagg. En bild skulle hjälpa. Du kan skicka bilden på hotmailen eller lägga ut den på din blogg. Jag har andreas_frid som adress.

2007-11-18 @ 16:18:51
Postat av: Linda

Jag kan fixa en bild. Det är silverfärgad dekoration på den och ja den är väldigt välbevarad. Jepp jag skickar ett foto...eller addar dig på msn

2007-11-18 @ 19:15:18
URL: http://lolilos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback