Kändisträsket

"Dog" Chapman © Ted Soqui/Corbis

En snubbe i USA, Duane "Dog" Chapman, (känd tv-profil) har satt foten i brevlådan. Man har tagit honom på bar gärning med att använda ordet N****R när han skällde ut sin son över telefon angående dennes svarta flickvän. I ett sådant hett ställe som USA där PC är mer lag är norm så borde kändisar veta var gränsen går.

Det som jag tycker är konstigast är att någon hade spelat in telefonsamtalet han hade med sin son, ett samtal som förstås läcktes till pressen. Jag kanske har för stor distans till hela PC-situationen men är inte det konstigaste att någon har inskränkt på Duane Chapmans privata telefonsamtal och låtit hela USA få höra det?

Sen får jag säga att det värsta av allt är nog Duanes frisyr. Den borde ge även Linda lite perspektiv.

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja jag har också läst om det där. Han borde ju straffas för sin frisyr om inte annat. Äntligen en som har värre hår än mig haha.

Postat av: Linda

...eller skriver man "än jag"? Du som tycks vara en wizard på språk. Finns det någon smart regel eller nåt som kan hjälpa mig att skriva rätt? Jag har såååå svårt för att veta när det ska stå "jag" eller "mig". Dessutom tycker jag det är svårt ibland att veta om det ska stå "de" eller "dem". Jag vägrar att skriva "dom".
Hjälp mig!

2007-11-11 @ 10:28:50
URL: http://lolilos.blogspot.com
Postat av: Lejla

De skriver "dom" hela boken igenom i Kafka på stranden. Jag kan vägra läsa böcker för mindre!

2007-11-12 @ 10:28:53
URL: http://www.zvrkut.blogspot.com
Postat av: Linda

Men så dumt. Under min utbildning hade vi under en lektion en diskussion om det är ok med "dom" i texter. Vi som var emot den användningen var väl ca 90% av alla i hela klassen. Vår lärare höll med oss men sade att vi måste acceptera att det är ok att använda det numera.
Jag vägrar! Det ser illa ut.

2007-11-12 @ 15:38:57
URL: http://lolilos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback