G&W: Balloon Fight Crystal Screen (nr 50/59)



Senaste tillägget i min Game&Watch-samling är Balloon Fight i Crystal-serien. Spelet finns även som "vanligt" widescreen men har här fått en finare design. Tre spel gavs ut i det här formatet och alla var baserade på spel till NES 8-bitars. Spelet är i tunnaste laget och displayen är genomskinlig (som ni ser så syns min Sandemanposter bakom spelet). De två andra spelen (Climber och Super Mario Bros.) är relativt vanliga i Skandinavien jämfört med resten av världen. Mitt samlande började hösten 1999 och jag fick snabbt tag på de två andra men har alltså fått väntat åtta år på ett Balloon Fight. Till skillnad från NES-versionen så finns det till och med en boss man möter i slutet av varje värld.



Så nu är Crystalversionerna komplett. Ståendes bakom är en komplett guldserie (Lion, Helmet och Manhole) och längst bak mot väggen står Tropical Fish (new wide), Donkey Kong Jr (new wide), Mario Bros (multi) och Rain Shower (multi). På kanterna ser ni även två ryska kopior av Mickey Mouse, den vänstra med kartong och den högra utan kartong. På hyllan över skymtar mina Casio-spel och på hyllan under ser man bara lite av Caveman (LED-spelet från Tomy).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback