Ungdomsfantasy exploderar på vita duken

I vuxenfantasys kölvatten kom först kom Potter och sedan första Narniadelen.  Efter det så har genren exploderat. Varenda en av de böcker jag har läst de senaste åren har kommit, eller planeras att bli film.

ETT SMAKPROV AV VAD SOM VARIT:
Eragon. 2006
Guldkompassen. 2007. Filmatisering av den bästa fantasytrilogin. Vågar knappt se den.
Seeker: The Dark is Rising. 2007. Filmatisering av Susan Coopers "En ring av järn".
Stardust. 2007.  Är det inte intressant att två filmatisering gjorts av Gaimanskapelser men ändå inte Sandman eller Neverwhere (okej, det finns en sugig brittisk miniserie med Neverwhere, men det räknas inte!)


ETT SMAKPROV AV VAD SOM KOMMA SKALL:
* Chronicles of Narnia: Prince Caspian. Premiär om 150 dagar.
* Coraline. Ännu en Gaimanfilm. Är inte säker på om det är en officiell trailer. Premiär 2008.
* Bläckhjärta. Intressant tegelstensbok men intresserar inte som film (tror jag).
* Spiderwick. Mars 2008, första delen av ...5 (?). Böckerna är fem i antalet i varje fall.
* I Vildingarnas land. Oktober 2008.

the smurfs
Sen måste jag medge att jag verkligen hoppas på ryktena om en film om smurferna nästa år.
!! OM NI UPPDATERAR SIDAN FÅR NI NYA SMURFHISTORIER !! TESTA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback