Sci-fi av Marc Caro

Det här har jag verkligen väntat på. Sedan Caro och Jeunet gick skilda vägar efter Alien 4 så har Jeunet filmatiserat "Amelie" och "En långvarig förlovning" medan Caro har varit tyst. Jag kan tänka mig att han återgick till reklamfilmandet men är inte säker.

Idag snubblade jag över information om en ny film av Caro, den här gången ska han regissera ensam för första gången. Det handlar om en sci-fi om en rymdstation som inhyser ett fängelse och vetenskapsmän som experimenterar på internerna. Filmen ska börja med att det kommer en fånge till rymdstationen som ensamt har överlevt en attack från utomjordningar. Men det är något konstig med fången. Handlingen känns som den är plockat från några av de bättre scifi-filmerna såsom "Alien" och "Event Horizon" men jag ser ändå fram emot den mest för Caros skull. I trailern ser man även att Dominique Pinon är med. Caro följer även har i Jeunets tradition att alltid ha med Pinon i sina filmer. Ett bra val.

 
Ovan är en trailer utan översättning, jag räknar med att ni kan franska. På nätet finns även så att man kan se de tre första minuterna på filmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback