Magasine = Mega sin?

Jag har Svenska Dagbladet (är det den som kallas svenskan? har aldrig varit säker på det.).

På morgonen hinner jag med lätta Sudoku. Ibland hinner jag halvvägs på det svåra.

Sedan ligger tidningen hela dagen på köksbordet. Om jag inte hunnit med sudokut på morgonen får tidningen ligga hela dagen framför ytterdörren.

När jag lägger mig på nattkvisten tar jag upp tidningen från hallgolvet, läser kulturdelen och i bästa fall får resten ett ögonkast. Mer orkar jag inte.

Vari ligger då nyttan med en dagstidning?
* Jag får läsa Zits (dock bara varannan dag eftersom den varvas med Fantomen) (Vad är egentligen grejen med serien "Morrgan"? Jag är verkligen gravallvarlig när jag utnämner serien till den sämsta dagstidningsserien genom tiderna. Jag spöar glädjeligen den som säger emot.)
* Den fungerar som skoslaskuppsugare under perioden då Smejournalen inte kommer.
* Den fungerar som bra förpackningspapper till mina traderaauktioner.

Egentligen läggs pengarna på hög...



ps. har nog hamnat på nytt bottenrekord när det gäller dålig rubrik.

Kommentarer
Postat av: Anna

Wow... Bra jobbat =)!

Postat av: frid

Tjena anna. Hade tänkt kommentera din blogg, speciellt med boken "Resa i tysta rum" som för min del har fungerat som datorvikt för att ta bort surret. Men jag kan inte skriva kommentarer i din blogg eftersom jag endast kommer några inlägg ned och sedan är det stopp. När man kommenterar ser man inte vad man skriver. Rekommenderar att du byter bloggsida.

2007-12-22 @ 02:59:06
Postat av: Andy

Svenska dagbladet blir du aldrig av med. De kommer ringa och ringa och ringa och ringa, dag som natt och fråga om du var nöjd med prenumerationen...

2007-12-22 @ 09:04:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback