Högst betalda skådespelerskor just nu

10. Halle Berry (trots att hon fortsätter att göra skräp)
9. Jodie Foster (ointressanta thrillers, men de tre senaste filmerna har gått plus)
8. Drew Barrymore (music & lyrics gick okej, senaste "Lucky You" gick obemärkt förbi)
7. Julia Roberts (har inte gjort något sen 2004, lever på gamla meriter)
6. Sandra Bullock (jämn och pålitlig men med utan storslam senaste tiden)
5. Renee Zellweger (bra val av filmer sedan 2003)
4. Nicole Kidman ($10-15 milj. Har varit på nedgång senaste två-tre åren)
3. Cameron Diaz ($15 milj. Är hon poppis pga skitfilmerna Shrek? The Holiday är iofs bra).
2. Angelina Jolie ($15-20 milj. Beowulf! Vad är grejen med alla 3D-filmer som ska komma?)
1. Reese Witherspoon. $15-20 miljoner.
Reesewi
Det kom som en överraskning för mig i varje fall. Okej, visst fick hon sin Oscar nyligen för "Walk the Line" och jag har alltid gillat henne, men mest för komedierna och den tidiga "Freeway". "
Penelope" är helt ny så jag har inte hunnit sett filmen men den verkar intressant. I februari kommer thrillern "Rendition" men jag bojkottar allt med Jake Gyllenhaal. Lika gammal som jag (mig?) är hon och snart så tjänar hon väl lika mycket som jag gör också.




Och så en avslutande kommentar om skådespelarnas löner. Med dessa skyhöga löner och med manusförfattarna som vill sträva efter högre (istället för att sänka skådespelarlönerna till en världslig nivå) så finns det inget över för filmbolagen. Förra året gick filmbolagen i Hollywood back 200 miljoner dollar. De gnäller att vi ska betala 100 spänn för att se en film på bio istället för att ladda ner den i datorn. Om man början med problem i sin egen närhet, dvs att vissa skådespelare får 140 miljoner kronor PLUS procent på bio- och dvdintäkter, så borde man inse att det är sin egen grop som filmbolagen faller i.

Kommentarer
Postat av: Micke

Så sant, istället för att klaga på att människor laddar ner film, kan bolagen dra ner på superskådisarnas löner. Som faktikt är hutlösa, varför ska man sponsra deras tjocka bankkonton? Att skylla på att filmbolagen inte har råd att göra nya filmer om folk laddar ner, och samtidigt betala ut dessa löner,är ju som att sitta och klaga på att man är hungrig när man har ett helt julbord framför sig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback