Filmåret 2007

Dags att börja sammanfatta året. Jag börjar redan nu med filmer under året (även om storfilmer alltid har premiär på juldagen, även om jag kanske köper någon mer dvd). Det är även lite svårt att räkna ut hur många nya filmer jag sett under året som gått eftersom jag endast har bokfört de sedda filmerna sen i somras. Men genom att gå tillbaka i betygsättningen på filmtipset.se så får jag det till 540 filmer (plus att jag sett om många, många filmer).

TOPP 5: PRODUCERADE 2007
Här har jag bara sett 56 filmer hittills. Hinner säkert med några fler innan nyår.
1.
Shooter (4)
2. Superbad (4)
3. The Astronaut Farmer (4)
4. Mr Brooks (4)
5. 1408 (4)
(ej sedda filmer jag tror på: Helvetica, Interview, National Treasure: The Book of Secrets, The King of Kong och så självklart The Nines.)

Av de filmer som har haft Sverigepremiär 2007, men som är producerade 2006, så står The Fountain och Apocalypto ut som två stålkastare rakt i ansiktet på en. Jag ångrar att jag inte såg Apocalypto på bio. The Fountain gick å andra sidan inte ens upp på bio i stan.
  http://apocalypto.blogdiario.com/img/apocalypto-portada.jpg
BÄSTA DVD-KÖP 2007
Jag har räknat lite på dvd-inköpen. För 6798 kr har jag inhandlat 78 dvd:er, sammanlagt 103 filmer, 20 säsonger tv-serier och fyra mini-serier. När polaren och jag köpte dvd-spelare sa vi till varandra att endast köpa det vi vill ha och inte hamna i samma fälla som med de dåliga vhs-inköpen. Anser att 90 % av inköpen var bra. Har sålt eller gett bort resten.

Bästa inköp av filmer:
1. Järn 3:an (Hiskeligt bra film som jag fick för 33 kr.) 
2. Apocalypto (99 på ONOFF)
3. Sound of Music (49 kr är en film värd som fungerar lika bra att ha i bakgrunden som att aktivt se den).

Bästa inköp av tv-serier
1. Monk Series 1-4 (20 discar med de första fyra säsongerna av härliga Monk. Missa inte!)
2. The Lost Room (Bästa mini-serien 2007. Sci-fi när den är som bäst)
3. Aeon Flux Animated Series (De utflippade avsnitten som gick på MTV, inte skräpfilmen med Theron.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback