Dagens bokfynd 7 dec

Efter en ganska tuff introduktionsvecka som skolbibliotekarie i Enköping har jag varit ledig idag. Jag spenderade bland annat några timmar på Myrorna och antikvariat och hittade en del gott.



På Myrorna hittade jag Robin av Magnus Carlsson i bokformat. Fungerar inte lika bra som tv-serien men skrattade en hel del. Precis när jag hade gett upp så gick jag förbi medicinkartongen och ögonen fastnade på Van de Veldes "Det fulländade äktenskapet" (skriven i slutet av 1920-talet och översatt 1931). Boken är i samma stil som böckerna av Sylvanus Stall men kanske ännu värre. Ska bli kul att bläddra i.



På antikvariaten blev det plötsligt dyrare men hittade ändå riktiga fynd. Endast 50 kr styck fick jag ge för de ovanliga böckerna av Stephen King. Både
Varulvens år och Nattmaror och drömlandskap: första boken är andraupplagor men ändå svåra att få tag på . Förstaupplagan av Kalle Ankas Guldbok del ett (riktigt bra skick i både bok om omslagspapper) låg bland de nyinkomna vid disken. Även den fick jag för 50 kr. Visste att det var ett bra pris men hade inte riktigt koll på värdet. Kollade värdet på seriesamlarnas webbplats när jag kom hem.

Kommentarer
Postat av: Andy

Vad blev det för pendlarbil då? Förväntar mig ett inlägg med skönheten?

2007-12-13 @ 15:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback