Bästa Gravida Film 2007

Jag inser själv att jag är mycket tidigt ute när det gäller att lista de tre filmer som fokuserar på graviditet.


Knocked Up (mitten) har förhoppningsvis de flesta sett vid det här laget. Jag gillar filmen eftersom den startar som en vanlig flummig komedi om några förlorartyper som letar efter kvällens pök. När Ben Stone (Seth Rogen) får veta att Alison (Katherine Heigl) har blivit gravid och tänker behålla barnet så vänder filmen till den mer allvarliga ådran. Knocked Up är fortfarande rolig men anpassar sig mycket bra efter vad som händer. Att få barn är ett stort steg i livet och man kan inte fortsätta precis som förut. Filmen visar detta på ett bra sätt.

Waitress (vänster) behandlar problemet med att bli gravid med en man som hon hatar. Jenna (Keri Russel) är på det klara med att hon absolut inte kommer att älska barnet just pga hennes mans elaka sätt. En feel good-film i en dålig miljö. Inte lika bra som Knocked Up men en film som borde ses.

Juno är orsaken till att jag är för tidigt ute. Filmen har inte haft Sverigepremiär eller kommit på amerikansk DVD än. Därför har jag inte sett filmen än. Denna indie om high school-tjejen Juno som blir med barn och snabbt måste göra vuxna val hamnar för närvarande på allas topp tio-listor över årets bästa filmer.

Se trailerna genom att klicka på titlarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback