Ulf Stark på världsbokens dag

Idag var det världsbokens dag. Runt om i världen förespråkas boken, läsandet och upphovsrätten.

Stadsbiblioteket bjöd på författarlunch idag men jag var inte intresserad (läs: hade lite med tid och endast vuxenförfattare var inbjudna). Mitt fokus låg på Fristadsskolans aula där barnboksförfattaren Ulf Stark skulle prata om att läsa.

Jag hoppades på att det skulle bli bra men hade inte räknat med att Ulf var både medryckande och extremt rolig. Hans anekdoter var toppen och hans tajming gick inte av för hackor, och det var en hel del barnförbjudet material.

 Bilden är tagen från en webbplats om Starks besök i Japan.

Det är kul att göra saker utöver det vanliga. På torsdag går jag nog till konstmuseet och lyssnar på ett nytt föredrag.

PS.
 I fredags fick jag beröm av en elev att jag alltid kommer prick i tid för att öppna biblioteket. Idag vaknade jag en halvtimme efter jag skulle ha varit där. Ying och Yang. Det är som när jag strosade på staden för att invänta föreläsningen. Jag drog min kosa till Netto för ett sista avsked innan butiken läggs ned och blir ICA. Målet var att hamstra billiga rakblad som passar till min hyvel. Netto hade inga rakblad så jag köpte ett pack av deras billiga men mycket bra tandborstar (byte sker var annan eller var tredje månad, allt efter tandläkarens rekommendationer...tandläkaren rekommenderar även kontrollbesök en gång om året men jag följer bara de rekommendationer som passar för stunden). För att väga upp köpte jag även en godispåse. Ying och Yang, klapp och klang och hästen heter Brunte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback