Är du Lost?

När jag har tittat på tv-serien Lost så har jag märkt att personerna i serien dyker upp på de mest konstiga ställen. Det kanske ska ha med mystiken att göra, kanske att de ska vara sammanlänkade, att ödet har fört dem samman.

Nyligen var jag och besökte ABC:s webbplats för att se hur många avsnitt de har visat. Man kan tydligen se avsnittet på webbplatsen (man kan tydligen se ganska många serier på de största kanalernas webbplatser) men bara om man är uppkopplad i USA. Det skulle vara perfekt att kunna hacka sig runt den inställningen. Visst har svenska kanaler samma typ av utbud. SVT visar sina program men då med en minimal bildruta. TV4 visar sina program med en stor ruta, men då måste man betala för skiten.

För att återgå till det jag skulle berätta så tittade jag på ABC:s Lost-sida. Där har de gjort en karta (ungefär som en tag-karta) om hur alla personer är länkade. Jag hade uppmärksammat de flesta men inte såna småsaker som till exempel att Sayid är med på TV:n som står på när Kate dyker upp på sin fars kontor. En uppenbar grej jag inte såg var att en av "the Others", han som visade Desmond hur man skulle trycka in siffrorna i datorn, även är densamme som ledde amerikanerna som tillfångatog Sayid.

Jag har inte bestämt mig om jag anser att det är coolt eller bara lamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback