Söndag och VM-final

Det ska bli intressant att höra eller läsa om vad tusan spagettiätaren sa till Zidane. Z:at borde förstås ha hållit sig i skinnet. Kan ni tänka er att jag redan innan första VM-matchen förutspådde att Italien skulle vinna VM? Jag som knappt bryr mig om fotboll när det inte är världsmästerskap. Jag har aldrig fått in tipset innan VM, varken på världsmästerskap eller i Europamästerskap, och kommer troligen aldrig få in det igen, men nu serru! Lev i nuet!

Annars har det varit en tung vecka där mycket har hänt. Jag tänker dock inte skriva om det här men kan berätta att mandrom kom i det riktiga utevattnet denna vecka för första gången i år. Jag var och badade med Pöhrn, hade glömt vilken badkruka hon är. När hon äntligen har kommit i så har man redan åkt hem.

Herr Fredriksson köpte en DVD-spelare denna vecka. Kors i taket, det hade man inte räknat med från honom.

Jag såg ingen riktig toppfilm denna vecka. I denna blogg blir det endast några korta kommentarer på de två stumfilmerna jag såg. Mabel Normand! Kanske ett okänt namn för den stora massan...nu för tiden. På tjugotalet var hon en av de stora filmstjärnorna. Hennes största film är "Mickey", rent pengamässigt. Mickey var den film som spelade in mest pengar under stumfilmstiden, 18 miljoner dollar tror jag att det var. Tvåan under stumfilmsperioden spelade endast in 6 miljoner. Jag kommer inte ihåg vilken film det var,
url:en som tog mig till den sidan, vilken jag skrev ner och sparade, tar mig till ett annat mål...konstigt. ENligt kritiker ska The Extra Girl vara hennes bästa. Jag såg tyvärr inte någon av dessa utan en kortfilm från 1913 (the Bangville Police) som varken var bra eller intressant. Dålig bildkvalité var det också. Klar etta. En film som däremot var bättre var Chaplins The Kid, hans första långfilm, 1920 (...brukar det kallas, men han hade faktiskt en stor roll i Tillie's Punctured Romance, från 1914, vilket är världens första långfilmskomedi..och vem hade huvudrollen om inte...Mabel Normand!). The Kid var helt okej förutom slutscenen som var en löjlig drömsekvens. Jackie Coogan som spelade ungen var riktigt bra.

Fan vad trött jag är, redan, på digitalboxen. Jag har lovat farsan att spela in alla Tommy Cooper-avsnitt på svt. Det var ett åtagande jag tog på mig innan jag visste att digitalboxen skulle komma och krångla till allt så jävla mycket. För att kunna spela in på svt, som inte går genom digitalboxen var jag tvungen att dra ur antennsladden ur digitalboxen och sätta den i videon, flytta ett par andra sladdar, fixa tiden på videon som hade kaikat ihop och sedan ställa in timern. Det var tur att jag inte var hemma och ville se nåt på de andra kanalerna. Det känns faktiskt som om jag knappt kommer att behöva bry mig om de kanaler som tele2vision sänder genom boxen, det är ändå nästan bara skräp som kommer ut ur dessa soptippar till tv-kanaler. Kunskapskanalen hade jag inte förut, något positivt i varje fall. Men hur gör man med skidskyttet i slutet av December till mitten av mars?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback