2 juli

DigitalTV! Problemen med videoinstallationen har gjort att jag inte har spelat in ett antal filmer som visats på TV. Att missa Russel Romper Stomper Crowe är väl inte hela världen, synd att han inte dog i Gladiator. Om jag inte hade tryckt i mig en halv flaska starkvin samtidigt som jag såg Gladiator så hade nog jag dött i varje fall, uttråkad till döds. "It's a bore", som the Stephfather säger i Lost, fjärde avsnittet.

Man upptäcker så otroligt mycket man vill läsa när man arbetar som bibliotekarie. Resultatet har blivit att en filmfanatiker som jag endast sett två filmer denna vecka, båda riktigt dåliga så det blir inget filmtips denna vecka, möjligen en par filmvarningar. Även om Gigli har Bennifer i huvudrollen och manuset suger stucken pinngnu höjer sig filmen med de tio minuterna the P.Al äntrar scenen. Pacino kommer som en skänk från ovan och stänker sina ölsejdlar och chilinötter över hela det uttorkade skämt som Martin Brest kallar film. Kan ni tänka er att han har gjort bra filmer innan. Det är som Pacino säger i Scent of a Woman (checka regissören!):

"Tits. Hoo-ah! Big ones, little ones, nipples staring right out at ya, like secret searchlights. Mmm. Legs. I don't care if they're Greek columns... or secondhand Steinways. What's between 'em... passport to heaven. I need a drink. Yes, Mr Sims, there's only two syllables in this whole wide world worth hearing: pussy. Hah! Are you listenin' to me, son? I'm givin' ya pearls here. "

Brest skrev inte manus till En kvinnas doft men gjorde det till Gigli, där han har snott idéer från just Scent of a Woman, det ovan kvoterade stycket...I'm givin' ya pearls here. Lopez liknar sin kussimurra som en mussla hos vilken man ska dyka ner och fånga pärlan med munnen, hon särar sedan på benen och gör en invit för Affleck (Gigli) att agera på. Går han ner på henne? Knappast! Vad vi får se är ett sötsliskigt hångel. Hennes monolog handlade om att han skulle gå ner och bevisa att män kan sina saker. Hela meningen med monologen försvann. Meninglös film, ger den dock en tvåa pga Pacinos starka framträdande.

Sen såg jag "Left Behind", en kristen film om domedagen. Efter att ha sett the Omega Code för ett par år sedan var jag chockad över det dåliga produktionsvärdet filmen hade. Filmen var producerad av en stor kristen organisation som bara hade som mål att föra fram ett budskap. Left Behind verkar vara likadan. Extremt dåligt manus, riktigt dåliga skådespelare och en impotent regissör. Även statister gjorde ett dåligt jobb. Dessa kristna fanatiker måste lära sig att det är helheten som räknas. Svag etta.

..och du Micke...saken är biff. "Come and get your tootsifrootsis!"

veckans nättips:
http://www.ekuriren.se/ekuriren/standard_artikel.php?id=466163&avdelning_1=108&avdelning_2=315&t=1408926908

Kommentarer
Postat av: Micke

Nu är du väl lite överdriven mot Gladiator, var det inte så att det var vinet som gjorde dig "bored"?
Du menar väl biffstråganoff...(vilket jädrans ord)

Postat av: frid

du micke, jag anser att Gladiator är en lika meningslös film som t ex Gigli...om inte mer. Jämför betyg på Gigli och Gladiator.

2006-07-03 @ 22:27:47
Postat av: Micke

du Andreas, håller inte med dig alls där. Gladiator är ju jädrans bra faktiskt!

2006-07-03 @ 23:53:17
URL: http://zok.blogg.se
Postat av: freud

Ibland måste man ta lite regn för att få se regnbågen. Tyvärr fick jag aldrig se nån regnbåge efter gladiatorregnet, bara leprechaunen Crowe.

2006-07-04 @ 23:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback