dax att titta tv, men...?

Jaha, det är den tiden på året som det är dax att sätta sig framför sin feta tv och titta lite skidskytte. Men vad här ändrats sedan senast? Kwajt abitt, aj majt sej.

Den förbaskade digitalboxen har gjort det så att jag inte längre har eurosport. Jag kan inte längre se alla tävlingar, jag kan inte längre få höra Svingstedt kunniga kommentarer. Jag såg SVTs reporter fråga dumma frågor till en i svenska teamet och han skrattade bara åt reporterns idiotiska frågor. Använd någon som kan sporten för fasiken, det är ju som att låta Göran Persson kommentera golf eller låta Peppe Eng tävlingsdansa. Fy fasiken alltså. SVT visar inte allt, vad skall  man göra. Ge upp sport över huvud taget? Skidskytte har ju blivit den sista utposten för mig. Efter det är det bara ödemark, inga bollar, ingar köer (he he he), inga puckar eller åror. Vänder man sig om så ser man endast skidor och piphål. Ska detta bli slutet?

Lördag: Kopplar i digitalboxen för att få se på "Dummare än dum" eller vad fan den där dåliga filmen hette. Efter detta sätter jag i Seinfeld i dvd-spelaren. Vad händer? INGET LJUD!!! Vad jag än gör så kan jag inte få ljud på dvd-kanalen. Jag är så jävla trött på skiten. Fan ta Sveriges television och deras jävla digitalsändingar och sveriges jävla politiker som domderar över oss små människor som inget kan göra. Varför ta något som inte är trasigt och förstöra det till smitheriner? Är det konstigt att jag inte tittar så mycket på tv längre?

Jag var tvungen att koppla ur alla sladdar i tv:n och sedan endast koppla in dvdspelaren i tvn. Inga digitalboxar och inga antennsladdar här inte. Då fungerade till slut spelaren och jag kunde koppla av till the re-gifter och Cosmos och Newmans riskspelande. It's gold Jerry, Gold I tell you!

December. En månad kvar till 2008. En månad kvar av vikariatet. En månad kvar av pendlandet. En månad kvar.

Julklappar! Jag var klar med alla mina julklappsköp redan i november. De flesta inköp gjorde jag redan i september. Det är inte som Annika som köper sina julklappar på Malma-marknaden men jag tycker ändå att det är ganska strongt gjort.

Glöm inte bort min andra blogg:

http://www.fridsbokrescensioner.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Micke

Du menar väl ändå 2007, eller lever du ett år före alla andra...hihi=) Smart med en matdag snart igen. Skriv och skriv tills fingrarna blöder.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback